MUDr. Maria Fridrichová
vedoucí vztahové přípravy a vzdělávání
Preventivní programy ve školách
Certifikovaný školský preventivní program ŠKOLA OSOBNÍHO ŽIVOTA je ověřený téměř dvaceti lety praxe. Postupně byl rozšiřován a také vylepšován, aby byl prospěch pro mladou generaci maximální. Nejpodrobnější informace si může zájemce přečíst v dokumentu koncepce, ale hlavní myšlenky předkládáme přímo těmito řádky. Máme pojmenovány vize a cíle, myšlenková východiska programu, cílovou skupinu a obsah jednotlivých lekcí.
Projekt ŠKOLA OSOBNÍHO ŽIVOTA je finančně podpořen Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, Moravskoslezským krajem i statutárním městem Ostrava.
![]() | ![]() | ![]() |
Škola osobního života chce být programem, který otevřeně pojedná o sexualitě a sexuálním chování, a to pozitivně, v kontextu vztahu, se zřetelem na všechny významy sexuálního života, jak vztahový, tak plodivý. Škola osobního života tím vykresluje reálnou pozitivní variantu přístupu k vlastní sexualitě. Vůči této pozitivní variantě pak diskutuje rizikové sexuální chování. Sděluje kvalitní odborné informace, vykresluje zkušenosti osobních příběhů z poradenské praxe a vlastních programů Centra pro rodinu, dodává odvahy k pozitivnímu pohledu na člověka a lásku, poskytuje zážitek úcty k lidské důstojnosti a pomáhá k plnění aktuálního vývojového úkolu dospívajících.
Škola osobního života tedy poskytuje dospívajícím lidem podporu ve dvou rovinách: pro přítomnost, období dospívání a formování osobnosti, a pro budoucnost, pro manželství a založení rodiny v dospělosti.
Program má ambice, aby účastník, mladý člověk v období dospívání:
Cílem je ukázat otevřený a zásadně pozitivní pohled na lidskou sexualitu v kontextu vztahu tak, aby dospívající nahlédli rizikové sexuální chování jako neblahé a škodlivé a aby dostali povzbuzení založit v přiměřeném věku kvalitní vztah lásky, na kterém budou moci vybudovat fungující rodinu. Program by měl u významné části účastníků (těch, kteří vyrůstají v neharmonickém prostředí, neúplných, narušených rodinách) přispět k přerušení negativního transgeneračního přenosu. V konečném důsledku by měl přispět společnosti jako celku, zvýšit pravděpodobnost, že účastníci v dospělosti budou schopni žít takovým rodinným životem, aby poskytli další generaci dětí přirozeně kvalitní prostředí pro vývoj.
Vývojová psychologie předkládá zřetelné vodítko, jak má lektor rozumět cílové skupině, co má předpokládat a co posilovat v žáku, který je mladým dospívajícím. Má-li jedinec pozitivně žít svou sexualitu, potřebuje, aby se během dětství a dospívání postupně rozvíjela. Rozvinutí sexuality na zralou úroveň je možné pozorovat ve všech stádiích, která popisuje vývojová psychologie podle E. Eriksona. O žádném životním období nelze říci, že má menší důležitost. Sexualita je natolik bytostnou součástí jedince, že bude ovlivněna plněním každého vývojového úkolu, od vzniku základní důvěry v kojeneckém období, která založí ctnost naděje, přes první uvědomění vlastního já a vzniku základů vůle, k rozvoji iniciativy, tedy aktivní schopnosti soustředit se na cíl nebo odhadnout výsledek v předškolním období. Školní období pak přináší zážitky radosti z vykonané práce, rozvine se snaživost a dítě nabude ctnost kompetentnosti, základní schopnost být aktivní a činný.
Přesto lze zaměřit nejvíce pozornosti na období dospívání, na budování identity. Všechna předchozí období se nyní jakoby zúročují a vývoj osobnosti finišuje. Dospívající má dojít k realistickému sebeuvědomění, hledá a nalézá odpovědi na základní otázky, kdo jsem a kam směřuji, jaké mám silné stránky a jaké meze. Významný je v tomto období vliv vrstevníků, skupinová identita může na čas nahrazovat vyvíjející se, tedy nedokonalou osobní identitu. Při splnění vývojového úkolu, při zformování vlastní identity mladý člověk nabude ctnost věrnosti. Dobuduje se tedy soubor ctností a předpokladů, aby zrale vstoupil do své dospělosti.
Rozvinutí sexuality na zralou úroveň má dospět ke schopnosti navázat intimní vztah na bázi dávání. Vývojově lze takto shrnout charakteristiku období mladé dospělosti. Nese název stádium intimity. Je potřeba zdůraznit, že dospívání, stádium budování identity, ještě nemá předpoklady pro vztah lásky, často používaný termín první lásky je spíše obrazný a popisuje vztahy zamilovanosti. Schopnost vstoupit do partnerského vztahu v pravém slova smyslu, se schopností partnerské solidarity, přinášení obětí nebo řekněme sebedarování, se právě předpokládá až ve stádiu intimity, řečeno vývojově. Tam, v mladé dospělosti, už se uvádí láska jako nabytá ctnost.
Cílová skupina je v období dospívání. Lektor musí počítat se silným vrstevnickým vlivem a vnímat, že působí na celý kolektiv. Tím chrání mladého člověka před pádem do rizikového chování. Dále vychovatel počítá s přiměřeností prvních lásek, které ovšem u adolescenta slouží nejvíce k lepšímu poznání sebe sama. A naopak, vychovatel by vůbec neprospěl, kdyby třeba i jen bezděčně posiloval v dospívajícím názor, že prožívá skutečný vztah lásky. Na úrovni vztahů je znamením zrale rozvinuté sexuality, že známost, výlučný a jedinečný vztah, mladý člověk plánuje až na dobu dospělosti, kdy si je jistý sám sebou, protože vývojový úkol období dospívání je již splněn. Vždyť se také vývojově popisují i negativní možnosti. V období dospívání konkrétně to, že pokud se do dospívání zasáhne silným podnětem, až otřesem, je možné, že ke zformování identity ve smyslu sebepřijetí nedojde. Silným podnětem nemusí být jenom nemoc či úmrtí v blízkém okolí, ale stejně tak pád do rizikového chování, setkání s drogou nebo právě předčasný sexuální start a pokus o partnerský vztah v situaci, kdy jej osobnost ještě není připravena unést se všemi nároky.
Při této charakteristice cílové skupiny by bylo megalomanické plánovat, že preventivním programem zajistíme dokonalý osobnostní rozvoj, a to všech. Proto má Škola osobního života poslání velice střízlivé, má mladé lidi inspirovat … Cíle říkají informovat, pomoci k reflexi, přispět k formování identity a dodat odvahy.
Preventivní program je výchovou ke zralým vztahům, ke vztahům se zdravou integrací sexuality. Odborně se opírá o autoritu dorostového lékařství. Rozvinutí sexuality na její zralou úroveň je předpokladem pro její uspokojivé fungování v dospělosti. V této souvislosti znamená sexualita mnohem více, než pouze tělesný sex: zahrnuje to, jak člověk vidí sám sebe jako muže nebo ženu ve společnosti; jaký má vztah k mužům a ženám obecně i k jedné určité blízké osobnosti; znamená to schopnost navázat a udržovat intimní vztah na bázi dávání. (Strasburger, 1991)
Preventivním programem se vstupuje do výchovy, která ovšem běží už od nejútlejšího věku. Vychází z názoru, že každý lidský jedinec je přirozeně vybaven žít ve vztazích a že člověka je potřeba vnímat jako sexuální bytost (sexualita je součástí jeho identity). Je zde cíl aktivně přispět k formování zralých osobností mladých lidí se zdravou integrací sexuality.
Východiska, na kterých stavíme:
Speciální důraz pro dospívající je kladen na hodnotu lidské svobody, na svobodu spojenou s odpovědností za vlastní rozhodnutí a činy.
Lekce pro žáky od 1. do 4. třídy. Lekce má dvě části. První interaktivní část předkládá základy sexuální výchovy, v kterých se propojují poznatky o lidském těle, vzniku a vývoji dítěte s herními aktivitami. Druhá část nabízí animovaný interaktivní film, který téma shrnuje. Především vysvětlí základní učivo o pohlavní soustavě i vznik a vývoj dítěte, zasazený do života mladé dvojice. Využívá se interaktivní zapojení dětí.
Lekce pro žáky od 5. do 6. třídy. Je rozdělena na část připravující na fyzické změny a část věnovanou psychosociálním změnám. Tělesné i psychické změny jsou pojaty jako příprava na vztahy v dospělosti a na možné založení rodiny. Lekce má shrnout přehled změn, které budou u dětí nastupovat, dříve než nastanou, a především má dát žákům na začátku dospívání motivaci a pozitivní vizi budoucího zodpovědného navazování vztahů.
Lekce pro žáky, kteří absolvovali Cestu k dospělosti v předešlém školním roce. Akční, interaktivní program na upevnění sebereflexe, hledání sebe sama se zahrnutím sexuality a porozumění procesu dospívání. Příprava na vizi sexuálního života v dospělosti s položením základů odpovědných postojů. Hlavní cíl lekce je uvědomění osobní svobody, síly rozhodování a s tím spojené zodpovědnosti.
Interaktivní program pro sedmou třídu. První dvouhodinová lekce je na podporu sebepřijetí v dospívání. Slouží jako příprava na téma sexuality a navazování osobních vztahů, které jsou v programu od osmé třídy; zvládnuté sebepřijetí je nutným předpokladem pro zdravou osobnost. Ve druhé dvouhodinovce se otevírá téma navazování vztahů a chození – žhavé téma reflektující nejčastější otázku, kterou dospívající kladou. Vysvětlení cíle, smyslu, logiky osobních vztahů. Lekce zajišťuje vytvoření odpovědných postojů na základě porozumění a hodnotové reflexe žáků.
Úvodní dvouhodinovka komplexního programu pro osmé a deváté třídy. Mluví se o výhledu do dospělosti, potřebě prožívat vztahy, o zralé lásce, o sexualitě. Sexualita je představena jako vysoce pozitivní hodnota, ke které lze přistupovat s úctou, odpovědností a smysluplně. Lekce charakterizuje zamilovanost, náplň doby chození spolu s příběhy ukazujícími budování kvalitního a perspektivního vztahu.
Aktuální lekce, reagující na zájem dospívajících – téma korigující jeden z nejrozšířenějších rizikových jevů vzešlo z evaluací. Připomíná, že sama sexualita je pozitivní hodnota a naproti tomu rizika vyplývají z pokřiveného přístupu a zneužití. Přispívá k vytvoření dovedností nenechat se pornografií poškodit.
Školní učivo biologie o pohlavní soustavě, oplodnění, těhotenství a o vývoji dítěte je propojeno s učivem výchovy ke zdraví. Jsou akceptovány ty údaje, které jsou potřebné pro praktický život. Je zdůrazněna potřeba spojit rodičovství až se zralým vztahem muže a ženy. V této lekci s potřebnou dávkou opatrnosti jsou uváděny základní informace o interrupci. Svobodně zvolené těhotenství je ovšem představováno jako velká hodnota.
Hovoří se o odpovědném přístupu k plodnosti, rodičovské roli. Na druhy antikoncepce a riziko sexuálně přenosných chorob je nahlíženo z lékařského/medicínského hlediska. Odpovědné chování je spojováno se zdrženlivostí v době dospívání. Je zdůrazněn kontrast sociálně-patologických jevů a odpovědného jednání, které vede k dlouhodobě stabilnímu osobnímu životu.
Shrnutí faktů o lidské sexualitě s tím, že odpovědnost spočívá ve výběru partnera a ve způsobu sexuálního chování včetně upozornění na negativní následky rizikového chování a zdravotní dopady samotného předčasného sexu. Závěrečná lekce nabízí prostor pro diskusi se zřetelným kontrastem zdravého přístupu a mnoha typů rizikových jevů – třída vybírá, o kterých che výslovně diskutovat. Shrnutí motivuje k dlouhodobě stabilnímu osobnímu vztahu.
MUDr. Maria Fridrichová
vedoucí vztahové přípravy a vzdělávání
Projekt Rekonstrukce budovy pro Centrum pro rodinu a sociální péči z. s. je spolufinancován Evropskou unií a Ministerstvem pro místní rozvoj ČR.
Děkujeme
Moravskoslezský kraj poskytuje dotace z kap. 313 MPSV SR na sociální služby:
• Středisko VÝZVA – osobní asistence OASA
• Středisko VÝZVA – sociálně aktivizační služba BRÁNA,
• Středisko VÝZVA – odborné sociální poradenství RODINNÝ PRŮVODCE,
• Středisko VÝZVA – odlehčovací služba RESPIT,
• Poradna pro vztahy a rodinu – vztahové poradenství.
Dále Moravskoslezský kraj poskytl dotaci na tyto projekty:
• RODINNÝ PRŮVODCE – provázení dětí se zdravotním postižením a jejich sourozenců,
• REHABILITAČNÍ ASISTENCE pro děti a mladé lidi se závažným tělesným postižením,
• Doprovázení pěstounských rodin
• Škola rodičovských a rodinných kompetencí,
• Komplexní poradenství při řešení problémů ohrožených rodin s dětmi,
• MEDIACE – podpora při řešení partnerských a rodinných sporů,
• Vybavení sociálních služeb Střediska VÝZVA,
• Vybavení Poradny pro vztahy a rodinu,
• Vzdělávání zaměstnanců osobní asistence OASA,
• Akademie pro třetí věk – cesty za poznáním,
• Akademie pro třetí věk na cestách,
• Zvýšení komunikačních dovedností a kognitivních funkcí u seniorů,
• Realizace benefičního koncertu s Janáčkovou filharmonií Ostrava,
• Vzdělávání zaměstnanců odlehčovací služby RESPIT,
• Koncert na podporu činnosti Centra pro rodinu a sociální péči z. s.,
• Prašivá 2022,
• Benefiční koncert PRO RODINY.
Za podporu našich projektů děkujeme.
S finanční podporou Statutárního města Ostravy jsou realizovány tyto projekty:
• Středisko VÝZVA – osobní asistence OASA – víceletá dotace na období 2023–2026,
• Středisko VÝZVA – odlehčovací služba RESPIT
• Středisko VÝZVA – odborné sociální poradenství RODINNÝ PRŮVODCE
• Středisko VÝZVA – sociálně aktivizační služba BRÁNA
• Rehabilitační asistence pro děti a mladé lidi se závažným tělesným postižením
• Poradna pro vztahy a rodinu - vztahové poradenství
• MEDIACE - podpora při řešení partnerských a rodinných sporů
• Škola rodičovských a rodinných kompetencí
• Rekonstrukce budovy pro Centrum pro rodinu a sociální péči z. s.
Z programu Loterie:
• Auto pro BRÁNU
• Dostupnost služeb a aktivit Centra pro rodinu a sociální péči z. s. osobám se zdravotním postižením
Z programu Energie:
• Pokrytí zvýšených nákladů za energie v roce 2022 v zázemí prorodinných aktivit Střediska RODINA
Z programu Podpora kultury:
• Realizace benefičního koncertu s Janáčkovou filharmonií Ostrava
Za podporu všech našich projektů srdečně děkujeme.
Ministerstvo práce a sociální věcí financuje z kap. 313 SR prostřednictvím Moravskoslezského kraje sociální služby:
• Středisko VÝZVA – osobní asistence OASA,
• Středisko VÝZVA – sociálně aktivizační služba BRÁNA,
• Středisko VÝZVA – odborné sociální poradenství RODINNÝ PRŮVODCE,
• Středisko VÝZVA – odlehčovací služba RESPIT a
• Poradna pro vztahy a rodinu – vztahové poradenství
Ze státního rozpočtu v oblasti podpory rodiny byly podpořeny projekty:
• Škola rodičovských a rodinných kompetencí,
• Komplexní poradenství při řešení problémů ohrožených rodin s dětmi,
• Krok za krokem k sanaci rodin,
• Škola rodičovských a rodinných kompetencí.
Děkujeme.
Projekt Rekonstrukce budovy pro Centrum pro rodinu a sociální péči z. s. je spolufinancován Evropskou unií a Ministerstvem pro místní rozvoj ČR.
Děkujeme
Ministerstvo vnitra ČR uděluje akreditaci a poskytuje dotace na realizaci dobrovolnické služby Dělám DOBROvolně v BRÁNĚ.
Děkujeme.
Ministerstvo zdravotnictví poskytuje dotace na realizaci aktivity REHABILITAČNÍ ASISTENCE pro děti a mladé lidi se závažným tělesným postižením.
S finanční podporou statutárního města Ostrava – FAJNA RODINA jsou realizovány tyto projekty:
– Škola rodinných a rodičovských kompetencí
– FADNÍME RODINĚ
Za podporu velmi děkujeme.
Děkujeme za poskytnutí finanční podpory na zajištění sociálních služeb Střediska VÝZVA:
–osobní asistence OASA
–sociálně aktivizační služba BRÁNA
–služba RODINNÝ PRŮVODCE
u občanů SMO – MOb Hošťálkovice.
Projekt:
–Sociální služby Střediska VÝZVA pro obyvatele městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky je realizován s finanční podporou Statutárního města Ostravy Městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky.
Za podporu srdečně děkujeme.
Projekt:
Za podporu srdečně děkujeme.
Projekty:
- Osobní asistence OASA u dětí a mladých lidí se zdravotním postižením
- Odlehčovací služba RESPIT v rodinách pečujících o děti a mladé lidi se zdravotním postižením
- BRÁNA sociálně aktivizační služba pro dospívající děti a mladé lidi se zdravotním postižením
jsou realizovány s finanční podporou Statutárního města Ostravy Městského Obvodu Poruba.
Za podporu srdečně děkujeme.
Projekt: Středisko VÝZVA – sociální služby pro obyvatele městského obvodu Radvanice a Bartovice je realizován s finanční podporou Statutárního města Ostravy Městského obvodu Radvanice a Bartovice.
Za podporu srdečně děkujeme.
Projekt:
Středisko VÝZVA – sociální služby OASA, BRÁNA a RODINNÝ PRŮVODCE pro obyvatele městského obvodu Slezská Ostrava je realizován s finanční podporou Statutárního města Ostravy Městského obvodu Slezská Ostrava.
Za podporu srdečně děkujeme.
Děkujeme za poskytnutí neinvestiční dotace Spolufinancování při zajištění sociálních služeb a poskytovaných aktivit Střediska VÝZVA pro občany Staré Bělé.
Děkujeme za poskytnutí finanční dotace na zajištění sociálních služeb Střediska VÝZVA u uživatelů s trvalým bydlištěm v SMO-MOb Třebovice.
Projekty zajišťující poskytování sociálních služeb:
–Osobní asistence OASA u uživatelů se zdravotním postižením z Havířova
–Sociálně aktivizační služba BRÁNA pro mladé lidi se zdravotním postižením z Havířova
jsou realizovány s finanční podporou Statutárního města Havířova.
Za podporu srdečně děkujeme.
Sociální služby Střediska VÝZVA osobní asistence OASA, odlehčovací služba RESPIT a odborné sociální poradenství RODINNÝ PRŮVODCE pro obyvatele města Hlučína jsou spolufinancovány dotací z rozpočtu Města Hlučína.
Za podporu srdečně děkujeme.
Děkujeme Městu Klimkovice za poskytnutí finanční podpory na zajištění sociálních služeb Střediska VÝZVA u občanů Klimkovic.
Děkujeme Městu Vratimov za poskytnutí finanční podpory na zajištění osobní asistence OASA a odborného sociálního poradenství RODINNÝ PRŮVODCE.
Děkujeme za poskytnutí neinvestiční dotace na zajištění fungování sociální služby OASA a na podporu služby odborného sociálního poradenství RODINNÝ PRŮVODCE u občanů Obce Baška.
Děkujeme za poskytnutí finanční podpory na zajištění poskytování sociálních služeb Střediska VÝZVA u občanů Obce Dobrá.
Děkujeme za poskytnutí finanční podpory na zajištění sociálních služeb Střediska VÝZVA u občanů Obce Nošovice.
Děkujeme Obci Palkovice za poskytnutí finanční dotace na zajištění fungování sociální služby osobní asistence OASA a sociální poradenství RODINNÝ PRŮVODCE.
Děkujeme za poskytnutí finanční podpory na zajištění poskytování sociálních služeb Střediska VÝZVA – osobní asistence a odlehčovací služby u občana Obce Sedliště.
Děkujeme za poskytnutí finanční podpory na zajištění sociálních služeb a poskytovaných aktivit Střediska VÝZVA u občanů Obce Sviadnov.
Projekt:
Sociální služby Střediska VÝZVA pro obyvatele obce Velká Polom je realizován s finanční podporou Obce Velká Polom.
Za podporu srdečně děkujeme.
Děkujeme za poskytnutí finanční podpory na zajištění poskytování sociálních služeb Střediska VÝZVA u občanů Obce Vendryně.
Děkujeme za poskytnutí finanční podpory na zajištění poskytované aktivity REHABILITAČNÍ ASISTENCE a odborného sociálního poradenství RODINNÝ PRŮVODCE u občanů Obce Vřesina.
Děkujeme Nadaci 3WFoundation za dlouhodobou podporu našich projektů.
2019: Osobní asistence OASA pro děti a mladé lidi se zdravotním postižením 2019 |
2020: BRÁNA – sociálně aktivizační služba, RESPIT – odlehčovací služba |
2020: Pořízení ochranných pomůcek a dezinfekce |
2021: Poradna pro vztahy a rodinu, OASA – osobní asistence, REHAST – rehabilitační asistence |
2022: Dofinancování sociálních služeb a projektová dokumentace k novému zázemí organizace |
2023: Podpora činnosti Středisek RODINA a VÝZVA a posílení fundraisingových aktivit formou matchingu |
2024: Podporu fungování a chodu středisek RODINA a VÝZVA |
Děkujeme Nadaci ČEZ za podporu našich projektů.
2022: Neziskovky – Péče o zaměstnance (školení oddělení fundraisingu a PR) |
2023: Neziskovky – Profesionalizace pracovníků Poradny pro vztahy a rodinu |
2024: Neziskovky – Profesionální rozvoj zaměstnanců |
2025: Neziskovky – Profesionalizace pracovníků Poradny pro vztahy a rodinu II |
Děkujeme Nadaci Komerční banky za podporu projektu Na jedné lodi, který je zaměřen na podporu zdravého vývoje dětí vyrůstajících v náhradních rodinách, na práci s traumaty, prevenci a řešení výchovných a vztahových problémů.
Děkujeme Nadaci O2 za podporu našich projektů.
2021–2023: S rukou na srdci pro neziskovou organizaci – Úhrada nákladů na školení dvou zaměstnanců Střediska RODINA |
2023: S rukou na srdci pro neziskovou organizaci – Vzdělávání pracovníků Poradny pro vztahy a rodinu |
2025 :S rukou na srdci pro neziskovou organizaci – DIGI docházka a DIGI rovnováha |
Nadační fond Českého rozhlasu podpořil ze sbírky Světluška náš projekt BRÁNA – sociálně aktivizační služby pro mladé lidi se zrakovým postižením pro rok 2024 nadačním příspěvkem ve výši celkem 140 000 Kč.
Nadační fond Českého rozhlasu podpořil ze sbírky Světluška náš projekt Posílení organizace prostřednictvím digitálních nástrojů. Díky němu můžeme implementovat CRM systém a podpořit rozvoj fundraisingových aktivit, které povedou ke zlepšení péče o naše dárce a k posílení celé organizace.
Děkujeme
Děkujeme Nadaci Jedličkova ústavu za dlouhodobou podporu.
2021 – Rehabilitační asistence REHAST |
2022 – Sociálně aktivizační služba BRÁNA |
2022 – Rehabilitační asistence REHAST |
2023 – Osobní asistence OASA |
2024 – Osobní asistence OASA |
2025 – Rehabilitační asistence REHAST |
Děkujeme Nadačnímu fondu Albert za dlouhodobou podporu.
2020 – Mimořádná pomoc v době pandemie Covid-19 |
2021 – Bertík pomáhá 2021: Realizace svépomocných skupin a doučování dětí v pěstounských rodinách |
2024 – Bertík pomáhá 2024: Doučování dětí v pěstounských rodinách |
2024 – Mimořádná pomoc – povodně 2024: Podpora při mimořádných situacích |
2025 – Bertík pomáhá 2025: Doučování a víkendový pobyt pro děti v pěstounských rodinách |
Děkujeme Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové za podporu.
2020 – Cesty k integraci: Vozíky a chodítka do Půjčovny pomůcek Střediska VÝZVA |
2024 – Cesty k integraci: Daruj srdce 4 |
2025 – Cesty k integraci: Odborné vzdělávání pro pracovníky přímé péče |
Děkujeme Nadace Dětský mozek za podporu.
2020 – Rehabilitační asistence REHAST |
2022 – Osobní asistence OASA |
2024 – Osobní asistence OASA |
Děkujeme Nadaci Neziskovky za podporu.
2025 – Jak chytit naše lidi za srdce: e-learning a trénink komunikace a fundraisingu |
Děkujeme Nadaci rozvoje občanské společnosti a Nadačnímu fondu Tesco, kteří z programu Vy rozhodujete, my pomáháme podpořili naše projekty.
2021 – 8. kolo soutěže: Rehabilitační asistence REHAST |
2022 – 10. kolo soutěže: Sociálně aktivizační služba BRÁNA |
2023 – 12. kolo soutěže: Rehabilitační asistence pro děti a mladé lidi se zdravotním postižením |
2024 –14. kolo soutěže: Odlehčovací služba RESPIT |
Děkujeme Nadaci rozvoje občanské společnosti a Nadačnímu fondu Tesco, kteří z programu Vy rozhodujete, my pomáháme podpořili naše projekty.
2021 – 8. kolo soutěže: Rehabilitační asistence REHAST |
2022 – 10. kolo soutěže: Sociálně aktivizační služba BRÁNA |
2023 – 12. kolo soutěže: Rehabilitační asistence pro děti a mladé lidi se zdravotním postižením |
2024 –14. kolo soutěže: Odlehčovací služba RESPIT |
Nadace rozvoje zdraví v letech 2021 až 2023 podpořila dlouhodobý projekt Mám čas a mé dítě je v dobrých rukou, který je určen Odlehčovací službě RESPIT pro rodiče pečující o děti a mladé lidi se zdravotním postižením.
Díky podpoře Nadace Terezy Maxové dětem ve školním roce 2023/2024 mohly 2 děti v náhradní rodinné péči navštěvovat kroužek fotbalu a pro 7 pěstounských dětí bylo zajištěno doučování.
Děkujeme Nadaci J&T za podporu.
2022 – Doučování dětí žijících v pěstounských rodinách |
Děkujeme Nadaci Divoké husy za podporu.
2021 – Benefiční akce Světlo mladým s handicapem. Díky této benefici s Nadací Divoké husy jsme získali finanční příspěvek na realizaci aktivit a výletů v rámci Sociálně aktivizační služby BRÁNA pro mladé lidi s handicapem. |
Děkujeme Nadaci Naše dítě za podporu.
2020 – Rehabilitační asistence REHAST |
Děkujeme za podporu našeho projektu Mámo, táto, dejte si už tu pusu! v rámci programu ČSOB pomáhá regionům 2024 – podzimní výzva.
Děkujeme Globus Lepší svět za podporu našeho projektu Rehabilitační asistence pro děti a mladé lidi se závažným tělesným postižením.
Česká televize pro náš festival Fandíme rodině! 2023 připravila stánek s aktivitami pro děti a také nám zapůjčila kostýmy postaviček Jů a Hele.
Naše Centrum bylo vybráno na benefiční akci České televize Adventní koncerty 2023.
Děkujeme za podporu našeho projektu Mámo, táto, dejte si už tu pusu! v rámci programu ČSOB pomáhá regionům 2024 – podzimní výzva.
Upozornění